O mnie

 

mgr Aneta Szumska – neurologopeda, pedagog, terapeuta wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka od 0 do 6 roku życia, certyfikowany terapeuta Metody Krakowskiej (http://www.szkolakrakowska.pl/), terapeuta miofunkcjonalny, członek Polskiego Towarzystwa Neurologopedów, wykładowca akademicki

Absolwentka Uniwersytetu SWPS, Akademii Pedagogiki Specjalnej i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Prowadzi terapię zaburzeń rozwoju mowy występujących u dzieci z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, zespołem Aspergera, alalią, afazją, niedosłuchem, porażeniem mózgowym, zespołami genetycznymi i obniżoną sprawnością intelektualną. Zajmuje się także korygowaniem nieprawidłowości artykulacyjnych, wyrównywaniem opóźnień rozwoju mowy oraz prowadzi terapię dzieci zagrożonych dysleksją.

Metoda Krakowska jest systemową terapią funkcji poznawczych dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi. Podstawowym założeniem metody jest stymulacja rozwoju intelektualnego dziecka. Nie chodzi tylko o naukę mowy, czy naukę czytania, ale o osiąganie kolejnych etapów w rozwoju wszystkich funkcji poznawczych. Prowadzona stymulacja opiera się na mechanizmach neuroplastyczności mózgu, czyli zmianie reprezentacji korowych w wyniku organizowanych podczas terapii doświadczeń. Terapia neurobiologiczna stymuluje wszystkie funkcje poznawcze, naśladując etapy ich kształtowania się obserwowane u dzieci bez trudności rozwojowych (http://www.szkolakrakowska.pl/).

  • MFT 4-8 sTArs – Terapia Miofunkcjonalna wg Anity Kittel – mgr Barbara Paradowska
  • MFT 9-99 sTArs – Terapia Miofunkcjonalna wg Anity Kittel – mgr Barbara Paradowska
  • Elektrostymulacja w logopedii – mgr Aleksandra Kaczyńska, mgr Ewa Wojewoda
  • Terapia neurobiologiczna – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania – mgr Katarzyna Sedivy
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) – dr Zdzisława Orłowska-Popek
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych - usprawnienie pracy lewej półkuli mózgu – dr hab. Marta Korendo
  • Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych – dr hab. Marta Korendo, mgr Katarzyna Sedivy
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera – dr hab. Marta Korendo
  • Sposoby eliminowania zachowań manipulacyjnych dzieci z zespołem Aspergera – dr hab. Marta Korendo
  • Praca z dzieckiem autystycznym - początek drogi – mgr Agnieszka Bala
  • Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych - warsztat praktyczny – mgr Katarzyna Sedivy
  • Manualne Torowanie Głosek – mgr Elżbieta Wianecka
  • Dziennik wydarzeń w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji – dr Zdzisława Orłowska-Popek
  • Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z zespołem Downa – mgr Marta Młodzińska
  • Terapia dzieci z zespołem Downa – wykorzystywanie MTG i gestów wizualizacyjnych – mgr Małgorzata Kuśnierz
  • Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) - diagnoza i terapia – dr Ewa Bielenda-Mazur
  • Diagnoza i terapia wad wymowy – dr Alicja Kabała
  • Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami - wspomaganie rozwoju – dr Katarzyna Sedivy-Mączka
  • Metody badania zagrożenia dysleksją – dr hab. Marta Korendo
  • Jak kreatywnie uczyć ortografii – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
  • Trudności w nauce czytania w różnych grupach wiekowych (dzieci 3-4 letnie, dzieci 5-6 letnie i 7-letnie) – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
  • Zabawa i działania w rzeczywistym świecie – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
  • Językowe ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku 3-4 lata, 5-7 lat i 8-10 lat – dr hab. Marta Korendo
  • Praca nad kompetencją językową - budowanie zdań prostych i rozwiniętych – dr Zdzisława Orłowska-Popek
  • Programowanie języka u osób dorosłych z afazją – dr Anna Siudak
  • Techniki Metody Krakowskiej w pracy z dorosłymi osobami z afazją – dr Anna Siudak
  • Budowanie systemu językowego u dzieci z zaburzeniami komunikacyjnymi. Wprowadzanie pytań krok po kroku – mgr Dagmara Śmiałkowska, mgr Iwona Wójtowicz
  • Ortoptyka - podstawy diagnozy i rehabilitacji. Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne (czytanie, pisanie) – mgr Iwona Słotwińska
  • Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej – dr n. hum. Anna Prożych
  • Dyslalia ankyloglosyjna - o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii – dr hab. Barbara Ostapiuk
  • Jak efektywnie prowadzić terapię logopedyczną w przypadku wady zgryzu lub rozszczepu – dr n. hum. Agnieszka Banaszkiewicz
  • Mowa bezdźwięczna - postępowanie logopedyczne – dr n. hum. Agnieszka Banaszkiewicz
  • Efektywne postępowanie w przypadku sygmatyzmu właściwego (wymowa międzyzębowa, sygmatyzm boczny, sygmatyzm przyzębowy itd.) – dr Iwona Michalak-Widera
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – mgr Aleksandra Łada
  • Dysfagia w neonatologii i pediatrii – mgr Anna Karaś
  • Rozwój umiejętności jedzenia dziecka 0-3 l. – mgr Paulina Stobnicka-Stolarska
  • Wspomaganie karmienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym – mgr Marcelina Przeździęk
  • Szkolenie teoretyczne i praktyczne w zakresie Dziecięcego Masażu Shantala wg metodyki Holenderskiej Organizacji Shantala – Polska Szkoła Masażu Shantala
  • Rozwój dziecka - ontogeneza motoryczna oraz odruchy w pierwszym roku życia – mgr Joanna Surowińska
  • Elastic Therapeutic Taping in Head, Neck and Orofacial disorders – Esther de Ru
  • Podstawy terapii pozycji oralnej (Talk Tools) – mgr Piotr Jaworski
  • Kurs pierwszego stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej – mgr Małgorzata Karga
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza, terapia, masaż – mgr Katarzyna Gromelska
  • Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7 - Palin PCI – dr hab. Katarzyna Węsierska
  • Logopedyczne warsztaty naukowo-szkoleniowe pierwszego i drugiego stopnia: diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń niepłynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną – dr n. hum. Mieczysław Chęciek
  • Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie – prof. dr hab. Jolanta Panasiuk
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia się – mgr Ewa Grzelak
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem część pierwsza – Fundacja Synapsis
  • Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci - metoda Carole Sutton – Fundacja Synapsis
  • Wybór terapii oraz ścieżki edukacji - dziecko w wieku przedszkolnym – Fundacja Pomoc Autyzm
  • AAC - Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji – mgr Alina Smyczek
  • Picture Exchange Communication System - Poziom 1 – Pyramid Educational PECS Consultant
  • Szkolenia i warsztaty dla rodzin dzieci z autyzmem, terapeutów, nauczycieli i wolontariuszy – Fundacja na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju i ich Rodzin KROK PO KROKU
  • Roczne szkolenie teoretyczne i staż praktyczny w Ośrodku dla Dzieci z Autyzmem Fundacji Synapsis

  • Historyjki obrazkowe (Aneta Szumska, Urszula Kubasiewicz)

    Pomoc przeznaczona jest do wykorzystania w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, a także dla dzieci rozpoczynających naukę czytania. Ćwiczenia z wykorzystaniem historyjek można dowolnie modyfikować, ucząc rozpoznawania przyczyn i skutków zdarzeń, rozumienia czasowników, również czytania samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych, czasowników oraz rzeczowników.

    Dziecko rozumie lub wskazuje przyczynę oraz skutek, porządkuje wydarzenia w czasie. Prawidłowe myślenie przyczynowo-skutkowe pozwala przewidywać skutki działań własnych lub działań innych osób. Pomaga także zrozumieć pojawiające się w różnych sytuacjach emocje, poznać konsekwencje zdarzeń, a także przewidywać przyszłe działania własne i innych.

    Do nabycia w sklepie internetowym Centrum Metody Krakowskiej.

    View the embedded image gallery online at:
    https://vocatio.edu.pl/main/index.php/o-mnie#sigFreeIdba7f07222e

     

  • Studium przypadku dziecka z alalią motoryczną (Aneta Szumska)
    w publikacji:
    Neurologopedyczne studia przypadków tom IV, pod redakcją dr Elżbiety Stecko (2017)

    View the embedded image gallery online at:
    https://vocatio.edu.pl/main/index.php/o-mnie#sigFreeId2d4bc3179a